جالب است بدانید برخی علائم خرابی در سیستم گیربکس میتوانند بهصورت مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از کمبود یا خرابی روغن باشند. بهعنوان مثال، جا نرفتن دندهها، صدای "غرش" هنگام تعویض، داغ شدن بیش از حد گیربکس، نشت روغن از اطراف کاسهنمد، و حتی لرزش هنگام گاز دادن، میتوانند نشانههایی از کاهش کیفیت یا مقدار روغن باشند بهترین تعمیر گیربکس اتوماتیک اصفهان. در نهایت، میتوان گفت روغن گیربکس نهتنها عامل روانکاری، بلکه نقش یک محافظ، خنککننده، و حتی صداگیر را درون گیربکس ایفا میکند. بدون روغن مناسب، حتی بهترین طراحی گیربکس هم عمر زیادی نخواهد کرد. پس در کنار تمام اجزای پیچیدهی مکانیکی، این مادهی ساده و اغلب نادیده گرفتهشده، در قلب عملکرد درست گیربکس میتپد و مانند خون در رگهای آن جریان دارد. سیستم خنککاری در گیربکسهای پیشرفته در سیستمهای انتقال قدرت پیشرفته، بهویژه در خودروهای عملکرد بالا، ماشینهای سنگین، یا خودروهایی که تحت شرایط کاری شدید قرار دارند (مانند آفرود، یدککشی، مسابقات یا حمل بار سنگین)، کنترل دمای گیربکس یکی از عوامل کلیدی بهترین تعمیر گیربکس اتوماتیک اصفهان برای افزایش دوام و حفظ بازده عملکردی آن است. یکی از مهمترین روشهایی که مهندسان برای این منظور به کار میگیرند، استفاده از سیستم خنککاری اختصاصی برای گیربکس است. این سیستم میتواند ساده یا پیچیده باشد، اما در همهی آنها هدف یکیست: جلوگیری از داغ شدن بیشازحد اجزای داخلی گیربکس و حفظ دمای روغن در محدودهای ایمن و کارا. در گیربکسهای سادهتر (مانند گیربکسهای دستی سنتی)، اتکا صرفاً بر جریان طبیعی هوا و رسانش حرارتی از پوستهی گیربکس به محیط بیرونی است. وقتی خودرو در حرکت است، جریان هوا از زیر آن عبور میکند و تا حدودی باعث دفع گرمای تولیدشده در اثر چرخش دندهها و شافتها میشود. بهترین تعمیر گیربکس اتوماتیک اصفهان در همین حین، روغن گیربکس بهعنوان واسط انتقال حرارت، گرمای تولیدشده را از نواحی داغ (مثل دندهها) گرفته و به پوستهی آلومینیومی یا چدنی منتقل میکند تا از آنجا به محیط آزاد دفع شود.
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۰۴ | ۱۲:۳۸ ۵ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است