سیستم هیدرولیک کلاچ شامل یک سیلندر اصلی با قطر ۱۹ میلیمتر و یک سیلندر محرک با قطر ۲۲ میلیمتر است که نیروی پدال را با نسبت اهرم ۶:۱ تقویت میکند. از مایع ترمز DOT 3 یا DOT 4 با ویسکوزیته ۱۸۰۰ میلیپاسکال بهترین تعمیرکار گیربکس در اصفهان در دمای -۲۰ درجه سانتیگراد استفاده میشود. در خودروهای مسابقهای، یک کلاچ چند صفحهای فیبر کربنی با قطر ۱۴۰ میلیمتر که از ۴-۶ صفحه کامپوزیت کربن-کربن تشکیل شده است، میتواند ۱۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را در ۰.۱ ثانیه منتقل کند و تا دمای ۶۰۰ درجه سانتیگراد را تحمل کند. کلاچهای خودتنظیم (SAC) با مکانیزمهای کج شدن میتوانند تا ۱۰۰۰۰۰ [واحد گشتاور] را جبران کنند. سایش لنت ترمز در طول کیلومترها؛ به طور خلاصه، کلاچ دستی، با طراحی دقیق، مواد پیشرفته و خواص تریبولوژیکی خود، نه تنها ارتباط بین موتور و گیربکس را مدیریت میکند، بلکه تجربه رانندگی، ایمنی و طول عمر سیستم را نیز تضمین میکند. سایش کلاچ دستی بهترین تعمیرکار گیربکس در اصفهان به صورت کاهش ضخامت صفحه اصطکاک (از 8 میلیمتر به کمتر از 3 میلیمتر)، ترک خوردن، سخت شدن سطح، آلودگی روغن یا گرد و غبار و شل شدن پرچها بروز میکند. علائم شامل لغزش کلاچ در سرعتهای بالا، بوی سوختگی، لرزش هنگام رها کردن پدال، صداهای کلیک از یاتاقانها، پدال سخت شده یا نقطه چسبندگی کم است. لغزش به اصطکاک ناکافی اشاره دارد، جایی که سرعت موتور افزایش مییابد اما سرعت خودرو افزایش نمییابد. به عنوان مثال، هنگام بالا رفتن از تپه با دنده 3، سرعت موتور به 5000 دور در دقیقه میرسد، اما سرعت خودرو بدون تغییر باقی میماند. صفحات اصطکاک سوخته قهوهای تیره یا سیاه با سطح براق هستند و ضریب اصطکاک بهترین تعمیرکار گیربکس در اصفهان به 0.15 کاهش مییابد. روش عیبیابی انجام تست واماندگی است، یعنی ترمز دستی را درگیر کنید، وسیله نقلیه را به دنده 4 تغییر دهید و پدال گاز را فشار دهید. اگر سرعت موتور از 2500 دور در دقیقه بیشتر شود،
چهارشنبه ۰۷ آبان ۰۴ | ۱۴:۱۰ ۲ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است
تعمیر گیربکس اصفهان