بهترین تعمیر گیربکس در اصفهان

۲ بازديد

 انواع مختلف گیربکس‌ها را معرفی خواهیم کرد و درک خواهیم کرد که چگونه مفهوم ساده "تغییر نسبت دنده" به ده‌ها فناوری پیچیده تبدیل شده است. گیربکس سیستمی از چرخ‌دنده‌ها، شفت‌ها، کلاچ‌ها و مکانیزم‌های کنترل است که برای تغییر نسبت بهترین تعمیر گیربکس در اصفهان سرعت و گشتاور بین موتور و محور محرک استفاده می‌شود. موتورهای احتراق داخلی (بنزینی یا دیزلی) گشتاور بهینه را در یک محدوده سرعت محدود (معمولاً ۱۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دور در دقیقه) تولید می‌کنند، اما چرخ‌های خودرو باید با سرعت‌هایی از ۰ تا بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت بچرخند. اگر موتور مستقیماً به چرخ‌ها متصل بود، خودرو یا در سرعت‌های پایین از حرکت باز می‌ایستاد یا در سرعت‌های بالا از کار می‌افتاد. گیربکس‌ها این تناقض را حل می‌کنند: دنده اول گشتاور بالایی را در سرعت‌های پایین فراهم می‌کند؛ دنده‌های پنجم یا ششم سرعت بالایی را در گشتاورهای پایین فراهم می‌کنند. این تبدیل مانند یک اهرم عمل می‌کند و یک نیروی کوچک بهترین تعمیر گیربکس در اصفهان را به یک جابجایی بزرگ تبدیل می‌کند. طبق قانون پایستگی انرژی، توان (توان = گشتاور × سرعت زاویه‌ای) ثابت می‌ماند (شامل تلفات). اگر سرعت خروجی نصف شود، گشتاور دو برابر می‌شود. این اصل پایه و اساس همه گیربکس‌ها است. نسبت دنده برابر است با تعداد دندانه‌های چرخ‌دنده محرک تقسیم بر تعداد دندانه‌های چرخ‌دنده متحرک. برای مثال، نسبت دنده ۴:۱ به این معنی است که شفت خروجی با یک چهارم سرعت شفت ورودی می‌چرخد، اما گشتاور چهار برابر شفت ورودی است. در دنده عقب، یک چرخ دنده اضافی (ایدلر) جهت چرخش را تغییر می‌دهد، در حالی که نسبت دنده بدون تغییر باقی می‌ماند. موتورها در نقاط اوج گشتاور و اوج توان خود بیشترین راندمان را دارند. گیربکس‌ها بهترین تعمیر گیربکس در اصفهان با تعویض دنده، سرعت موتور را در این محدوده حفظ می‌کنند. به عنوان مثال، هنگام سربالایی، راننده برای افزایش گشتاور به دنده بالاتر می‌رود؛ در بزرگراه، برای کاهش سرعت موتور و مصرف سوخت به دنده پایین‌تر می‌رود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.