این عملگرها بسیار حیاتی است. نکته جالب اینکه در برخی خودروهای آیندهنگر، حتی از اکچویتورهای الکترومغناطیسی و فناوریهای شبه رباتیک برای تغییر دنده استفاده شده است که بدون هیچگونه تماس فیزیکی مستقیم، تنها با تغییر میدانهای مغناطیسی، فرایند تعویض را انجام میدهند. تعمیر گیربکس اتوماتیک اصفهان این نوآوریها در راستای رسیدن به گیربکسهایی با زمان تعویض زیر 100 میلیثانیه و حداقل اتلاف انرژی طراحی شدهاند. بهطور کلی، عملگرهای هیدرولیکی و الکترومکانیکی از اجزای کلیدی گیربکسهای مدرن هستند که بدون آنها انتقال قدرت روان، سریع و هوشمند امری غیرممکن خواهد بود. انتخاب نوع این عملگرها بسته به نوع گیربکس، هدف خودرو (اقتصادی یا اسپرت)، و بودجه تولید صورت میگیرد و همواره میان هزینه، پیچیدگی و کارایی یک توازن ایجاد میشود. گیربکسهای دوکلاچه (DCT) — ترکیب کارایی گیربکس دستی و اتوماتیک گیربکسهای دوکلاچه یا Dual Clutch Transmission (DCT) یکی از پیشرفتهترین سیستمهای انتقال قدرت در دنیای تعمیر گیربکس اتوماتیک اصفهان خودرو هستند که تلاش میکنند بهترین ویژگیهای گیربکسهای دستی و اتوماتیک را در یک سیستم ترکیب کنند. این نوع گیربکس از دو کلاچ مجزا استفاده میکند که به صورت متناوب دندههای زوج و فرد را کنترل میکنند و باعث تعویض دنده سریع و بدون وقفه میشوند. ساختار گیربکس دوکلاچه: گیربکس DCT دارای دو شافت ورودی است: یکی برای دندههای فرد (۱، ۳، ۵ و گاهی ۷) و دیگری برای دندههای زوج (۲، ۴، ۶). هر شافت ورودی به یک کلاچ مستقل متصل است که به صورت همزمان عمل میکنند. این کلاچها میتوانند به صورت خشک یا تر (در روغن) طراحی شوند. در زمان تعویض دنده، یکی از کلاچها نیرو را منتقل میکند و کلاچ دیگر برای تعمیر گیربکس اتوماتیک اصفهان دنده بعدی آماده میشود. وقتی تعویض دنده انجام میشود، کلاچ اول باز و کلاچ دوم بسته میشود که این فرآیند باعث انتقال نرم و سریع نیرو بدون قطع کامل آن میشود. عملکرد و مزایای گیربکس دوکلاچه:
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۰۴ | ۱۰:۴۱ ۶ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است